Lectures d’estiu per nens

Sempre m’ha agradat l’estiu per l’oportunitat que em brinda poder llegir grans històries. Grans, no només perquè m’atrapin i em facin viure mil aventures sinó perquè els seus personatges siguin capaços d’acompanyar-me durant totes les vacances. Això és el que aconsegueix una novel·la. Si els vostres fills són àvids lectors (o voleu que ho siguin) regaleu-los una novel·la per les vacances. Quina triar? Això depen dels gustos de cada nen. Li agraden els animals? La fantasia? Ja posats us recomano una que he escrit jo mateixa, de l’editorial Barcanova: En Mongomeri i el bosc cremat. (A partir de 9-10 anys)

Malauradament, la idea em va venir després de viure un incendi a l’Alt Empordà. També en aquell cas, com molts incendis d’aquest estiu, va ser provocat i vam viure amb molta impotència com es va fer de nit, com la tramuntana ho va devorar tot de forma salvatge i com no arribava cap hidroavió fins al dia següent… Vaig escriure el llibre pensant: si coneixem els boscos i els animals que hi viuen, si estimem la natura, anirem amb més compte a l’hora de realitzar activitats imprudents que la puguin destruir.

Una vegada un pintor que conec em va dir una cosa que em va impactar molt: les persones tenim dues alternatives: crear o destruir. Més val que ensenyem als nostres fills a crear vida, a conservar-la i a gaudir-ne. Bona lectura i ànims a tots els que heu viscut l’horror de les flames.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Lectures d’estiu per nens

Deixa un comentari

