Per fer país aprenguem refranys!

I per què no inventar un poema a partir dels refranys? Per això vaig escriure: els refranys més divertits. Us dóno unes pautes i un exemple a partir d’un refrany de la tardor:

Si veus l’eriçó a l’arbocer, la tardor ja ve.

Pistes per fer el vostre poema:

1. Fixeu-vos en algun dels elements del refrany. Pot ser el color vermell, la forma de l’arbre, alguna cosa de l’eriçó. Sigueu concrets. En el meu cas les fruites m’han fet pensar en les boles vermelles de l’arbre de Nadal.

2. Sota quin punt de vista escriviu el poema? Us poseu al lloc de les fruites? De l’eriçó?  (és el que he triat jo) D’un observador?

3. Escriviu de la forma més breu possible (màxim quatre versos) la idea que heu tingut.

4. Busqueu que rimin (que sonin igual) les darreres paraules dels versos.

Aquí teniu el meu poema:

Cap al cirerer d’arboç,

m’hi acostaré per fer un mos.

És com l’arbre de Nadal,

cada cirera un regal!

Espero que us agradi! Us animeu ara a escriure el vostre? Al llibre en podreu trobar molts més per inspirar-vos i passar una bona estona. Clikeu aquí! I bona lectura de tardor. Podeu compartir els vostres poemes al Club de Lectors de Núria Albertí al facebook.

Altres refraners: Més poemes de la tardor. Tres cents refranys del temps.

Nota: El dibuix és de Carme Rosanas de la web dels Arbres Amics.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats per fer amb nens, Idees per fer Poemes i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

