Fes una ullada i tria el teu! MIRA TOTS ELS TALLERS.
Què opinen els mestres?
Eduard Miró (Director del col·legi Miró, Barcelona) Rima Riures
“Em dic Eduard Miró, director del col·legi Miró de Barcelona i poeta. Molta gent es pensa que treballar la poesia a les escoles, és només fer venir un autor pels voltants de Sant Jordi. La Núria ja fa tres anys que col·labora amb la nostra escola fent el Rima Riures. És com un servei de coaching poètic on ens visita un dia al mes durant tot el curs. Aquest any, per celebrar el 70è aniversari de l’escola, la Núria ens ajudarà a publicar un llibre amb tots els poemes que els alumnes han fet amb la seva ajuda a través de la seva editorial Tatami Books. La Núria conecta molt bé amb els alumnes (els coneix a tots) i uneix professionalitat amb entusiasme. En tots aquests anys que ha vingut hem notat que ara els nens estimen i valoren la poesia.”
Núria Berruezo (escola Mare de Déu de Montserrat, Castellbisbal) Taller d’encanteris
“La Núria és una màquina de barrejar paraules i fer encanteris. Això és un do. Té una agilitat mental que reconec que no tinc però que m’ha agradat molt. Les rialles que han sorgit d’aquest taller! Jo em passava per cada grup i els veia passar-s’ho bé. De vegades ens trenquem la closca perquè l’activitat sigui lúdica i ella fa que tot sembli molt fàcil. Admiro la seva capacitat per fer que tot sortís d’ells. Sovint no ens atrevim a fer poemes però la Núria ens ha demostrat que els nostres alumnes no tenen por de fer-los. He quedat encantada.”
Enric Bellver (escola Àngel Guimerà, Pallejà) Taller d’encanteris
“El que m’ha sobtat del taller ha estat com cercar una rima entre dues paraules que no lliguen. La metodologia emprada, a banda de ser didàctica, m’ha colpit per la seva senzillesa. Sembla mentida, que coses tan senzilles i simples se’ns escapin a ulls vista i donem les voltes que donem, quan la solució es troba davant nostre.”
Enri Bertran (escola l’Estelada, Cànoves i Samalús) Taller de poesia i rimes a partir del llibre Gri grill i altres animalades.
“El que més m’ ha agradat és la passió per la poesia de l’ autora i pel seu esforç en divulgar-la sobretot en el món de l’ ensenyament. També m’ ha agradat el seu interès per a donar-nos un cop de mà als mestres per a ajudar-nos per una banda a buscar mètodes i idees per fer escriure els nens i nenes i per l’ altra a fer-los gaudir de la lectura. És una persona molt propera i engrescadora. Ho recomanaria pel fet de que la Núria té facilitat per a connectar amb els alumnes i perquè hem de donar a conèixer els autors en llengua catalana. També recomanaria aquest taller perquè ens dóna eines per a treballar la poesia a classe”.
Montse Robert (escola les Falgueres, Fogars de la Selva) Taller d’haikús. 5è.
“He quedat encantada. Fins i tot els alumnes que no tenen sensibilitat poètica han sabut què dir i construir els seus versos. Han tingut èxit. I això és molt important. És un taller d’on es poden treure molts recursos. Per exemple, el tema de comptar síl·labes sempre els sembla molt avorrit. Però per fer haikús ho necessiten. Deien: Ai, em sobre una! I els ha calgut molta hagilitat mental. Buscar en el seu lèxic una altra paraula. És un treball lingüístic increïble, a part de poètic.”
Elena Gómez (escola Cifuentes de Sabadell) Taller d’emocions. (P3-P5)
“M’ha agradat molt la teva forma de fer el taller. Tota l’estona estàs transmetent, amb el teu sentit de l’humor, el que vols aconseguir en ells: que siguin positius. Quan has tret l’ovella, m’ha encantat! I el teu somriure, tota l’estona. A mi em costa… I quan has cantat… ideal!”
Gemma Coromines (escola Montserrat, Sarrià de Ter) Taller d’haikús. 5è-6è
“És un taller molt original. Els nens estan acostumats a fer poemes que rimin. Els haikús són diferents. També pels alumnes, oferir-los una activitat tan diferent sempre els motiva. Fins i tot a nosaltres, les mestres, que també hem seguit la teva guia per fer els nostres haikús! Ens ho hem passat molt bé. Gràcies, Núria.”
Ana Torregrossa (escola Serena Vall) Taller de poesia a partir del llibre Gri grill i altres animalades. 3er
“La poesia s’ha de treballar forçosament. Després els alumnes es queden molt contents d’haver estat capaços de fer poemes. Als jocs florals de Sant Andreu de Llavaneres la meitat dels nens va triar poesia! M’agrada molt com t’expliques. Ets optimista i exposes els temes amb molt d’entusiasme. A la nostra escola ja fa nou anys que vens. ”
Ester Garmón (escola Montserrat de Sarrià de Ter) Taller de haikús per 6è.
“Recomano aquest taller perquè els ha ajudat a despertar la seva creativitat. Quan més grans, menys creatius es tornen. I el taller els ha ajudat a deixar-se anar ells sols, seguint la teva orientació i els teus exemples. Per Sant Jordi ens hagués anat molt bé fer haikús. L’any que ve segur que ens animarem a fer-ne.”
Patrick Serrat (escola Serena Vall) Taller de poesia a partir del llibre Gri grill i altres animalades. 3er
“Als nens els fa molt il·lusió conèixer a una escriptora. D’altres professions, com un bomber o un fuster les veuen més pel carrer. Una escriptora desconeixen com treballa. I també els fa molta il·lusió que els signis els llibres. És molt important que els mestres ajudem a preparar les preguntes que et volen fer. Si no, sovint fan preguntes que ja surten a la biografia del llibre o repetirien preguntes. Aquest treball previ s’ha de fer. També és important que els tallers es facin un per cada classe.”
Sabina i Sílvia (escola Pilar Mestres de la Roca del Vallès). Taller de poesia a partir del llibre Gri grill i altres animalades.
“El que més ens ha agradat del taller ha sigut els consells explicats de com fer una poesia, ja que és el tipus de text que més els costa. El que més ens ha agradat de l’autora ha sigut l’espontaneïtat i la naturalitat amb que ha dut a terme el taller. També el saber gestionar bé les preguntes dels nens i nenes, així com la capacitat de transmetre’ls el gust per la poesia i d’alguna manera també el gust per ser feliços.
Recomano aquest tallers perquè tenir l’oportunitat de conèixer l’autora del llibre que els nens i nenes llegeixen creiem que és molt enriquidor i significatiu per ells: poder fer-li preguntes, que ens expliqui de primera mà com l’ha fet, amb què s’ha inspirat per fer-lo i aprendre tot allò que des de l’escola es fa difícil d’explicar (perquè els mestres i les mestres no som experts).”
Cristina (escola del Sol, Sabadell)Taller de poesia a partir del llibre Gri grill i altres animalades.
“Els nens van estar molt contents de participar en el teu taller. Va ser una sessió profitosa i, a la vegada, divertida. Tal i com vam comentar, als nois els fa una mica de por enfrontar-se davant l’ exercici de crear un poema. Penso que va anar molt bé. Per aquest motiu, crec que és bo recomanar-ho a altres escoles ja que es té la possibilitat de jugar amb els poemes amb la col.laboració d’una escriptora. Gràcies.”
Mercè Méndez (mestra de 3er de l’escola la Minerva, Calella)
“La seva presentació va ser molt engrescadora i adient pels nens, nenes i docents. La Núria viu molt la poesia i això s’encomana. La poesia sovint és la gran oblidada. Recomanem aquest taller perquè la Núria va transmetre d’una manera fàcil, creativa i vivencial aspectes per poder treballar aquest gènere a l’escola”.
Alícia Muntadas (Mestra de l’escola Pilar Mestres) Taller de poesia a partir del llibre Gri grill i altres animalades.
“Gri grill i altres animalades és un llibre molt recomanable. Primer perquè és de poemes, i no se’n llegeixen gaires. I aquests són d’animals i molts expliquen històries. També ha estat molt important conèixer l’autora amb el taller de poesia. El fet d’explicar-los que es pot fer un poema de qualsevol detall m’ha encantat. La Núria els ha ensenyat a fer un altre tipus de poema i que no els costés gaire. Els mestres no en sabem d’això. “
Belen Rosat, escola Mare de Déu de Montserrat, Castellbisbal. Taller d’encanteris a 1er.
“Als nens els ha agradat molt aquest taller. No m’han demanat d’anar al lavabo. I és el primer que fan quan s’avorreixen! Tots han estat atents, pensant què dir perquè l’encanteri funcionés. El recomano també per 2n!”
Mariona (escola Marillac) Taller haikús. 5è i 6è
“El que més m’ha agradat del taller ha sigut la proposta que has fet als alumnes per crear els haikus a partir d’imatges, ho he trobat molt motivador i alhora han conegut una part d’una cultura molt diferent de la nostra com és la del Japó. La Núria ha empatitzat molt bé amb els alumnes i els ha presentat les coses de forma clara i senzilla. Crec que aquest taller és una oportunitat magnífica per aprendre a fer poesia d’una forma senzilla i de mans d’una professional”.
RECORDEU…
El 2016 es va celebrar el Centenari del Naixement de l’increïble Escriptor Roald Dahl. Dahl va escriure molts llibres, alguns en vers, a més dels coneguts Matilda, Les bruixes, Charlie i la fàbrica de xocolata, El Gran Amic Gegant, Els culldolla, En James i el préssec gegant, Agu trot i El fantàstic senyor Guillot, entre d’altres. Encara no heu tastat aquest taller poètic? No us el podeu perdre!
Teniu dos esgarrifoses opcions:
- Taller: escriu igual que el Roald Dahl (per 5è i 6è)
- Taller d’encanteris com les bruixes de Roald Dahl (per 3er i 4rt)
RimaRiures: Una metodologia original i creativa per aprendre poesia i a ser més positiu.
RIMA Riures es pot fer des de P3 fins a 4rt ESO
-
- RIMA RIURES. Coaching poètic. Poesia un cop al mes durant tot el curs. Tots els nivells.
- AUTOCONEIXEMENT AMB POESIA: EL LLENGUATGE
DE LES EMOCIONS. P3-4rtESO - ASSERTIVITAT AMB POESIA. 3er-4rtESO
- COM TROBAR RIMES SENSE DICCIONARI,
METÀFORES CREATIVES I IDEES A DOJO: ELS GRANS RECURSOS - FEM ENCANTERIS:. CONVERTIM-NOS EN BRUIXES! 1er-4rt primària
- ESCRIVIM IGUAL QUE EL ROALD DAHL. 5è-6è primària
- POESIA JAPONESA. HAIKÚS: EL POEMA DE TRES VERSOS SENSE RIMA. 3er-6è i ESO (Mireu el vídeo)
- POESIA I GEOMETRIA 3er-4rt
- INVENTEM NOUS REFRANYS 2n-3er (Mireu el vídeo.)
- CONSTRUIM ENDEVINALLES 3er-4rt
- EL VOSTRE POEMA ESPECIAL (CLASSE, ANIVERSARI, OBJECTE) EL FAREM ENTRE TOTS EN UN MOMENT!
- Reserveu ja el vostre!
- Escriviu a arraona03@gmail.com
I pels que vulgueu un espectacle… Gri grill i altres animalades: històries de grans animals en forma de petits poemes.
AVÍS: pel proper curs 2018-2019 prioritzaré les escoles que hagin llegit algun dels 16 poemaris que tinc publicats.
Mireu el vídeo que han fet els alumnes de sisè de l’escola Font Freda després del taller de Haikús. Genial!!
NOU: taller de haikús també per secundària!
Què opinen els alumnes? Llegiu…
EXPERIÈNCIA POÈTICA A SISÈ
Els alumnes de 6è estàvem espectants…els nostres
tutors ens havien anunciat que tenien previst per a nosaltres un taller d’escriptura i poesia creativa. Amb el que ens costa posar-nos a escriure!!! A més , resulta que faríem poesies amb un nom molt estrany…Haikús (俳句?)! Vaja! Quines idees tenen els mestres! Doncs, resulta que va ser interessant i divertit i tot! Sí, sí! Ens vam adonar que no és tant difícil escriure poesia, només cal deixar-se anar, observar atentament el nostre entorn i perdre la por! Ens va guiar en aquesta experiència apassionant la Núria Albertí, una experta poetessa, autora d’un grapat de llibres que ens va encomanar el seu entusiasme i passió per la poesia. Ens ha fet sentir que som capaços de de crear coses interessants. Gràcies Núria!
Quin llibre de poesia podríem treballar abans de fer el taller? Voleu una mostra? Trieu els que més us agradin:
Objectius dels tallers:
1. Fomentar un clima de curiositat i joc davant la paraula escrita i l’expressió de sentiments i imatges.
2. Promoure la lectura i en concret la lectura del gènere poètic.
3. Treballar alguns dels recursos i estructures poètiques.
4. Fomentar la creativitat.
Preguntes al final d’un taller de poesia a l’escola Bon Pastor:
Visita a l’escola Pau Romeva. Mira el video que em van fer!
Vols veure com explica la meva visita l’escola Bon Pastor?
Vols veure com explica la meva visita l’escola Can Parera?
Vols veure com explica la meva visita l’escola del Sol?
Atreveix-te a cantar poesies amb la coral de l’escola. Activitat a partir del llibre Pirates a la vista! de Publicacions de l’abadia de Montserrat. Per més informació contacta amb l’autora: arraona03@yahoo.es
Si compreu el llibre la cantata te l’envien gratis! Truca al 93 245 03 03 i demana per l’Ana Mª Macià (comandes).
Vols sentir com assagen una cançó de la cantata Pirata?
Voldria saber si, independentment de l’escola, fas tallers per nens sobre escriptura i poesia. Tinc un nen de 9 anys que li agradaria fer algun tallers d’aquests en periode de vacances escolars. Moltes gràcies.
Hola! Sí que en faig. El darrer el vaig fer a Sant Cugat. Normalment ho organitzen ajuntaments (casa de cultura, biblioteques o centres cívics. Creus que on estàs podria interessar a d’altres nens per muntar-ne un? Si vols em pots enviar un correu directament a arraona03@yahoo.es i en parlem. Serà un plaer!
Hola, soc la mare d’una nena d sise d primaria a qui li agrada molt escriure. M’agrada molt e q feu, el problema es q nosaltres vivim a Lleida i suposo q vosaltres nomes esteu x la zona d barna. Si saps d’algun lloc x Lleida q fassin el mateix q tu, t’agrairia q m’ho diguessis. Salutacions
Benvolguda Maria, m’encantarà fer tallers de poesia per les vostres terres. Ja fa temps que tenia la idea al cap. I et proposo ser la primera escola en rebre la sessió via Skype. És com una videoconferència on em podreu veure, fer preguntes i jo us podré dirigir la sessió de poesia. Si vols concretem els detalls en privat a arraona03@yahoo.es.
Ens veiem aviat!
Bona nit,
treballo en un a escola a prop de Girona I
m’agradaria saber si fas tallers sobre Roald Dahl
gràcies,
Cati
Bon dia Cati, la resposta és que sí! Aquest any, en motiu del centenari del naixament de Roald Dahl faig un taller: escriu igual que el Roald Dahl. Només aquest any i només per les vint primeres escoles que contactin amb mi per reservar dia. Si vols conèixer més a fons les condicions per entrar en aquest grup em pots escriure a: arraon03@yahoo.es Per ara ja tinc escoles de Badalona, Barcelona, Cerdanyola del Vallès i Caldes de Malavella. Queden poques places i ho acabo d’anunciar… per això t’animo a prendre la decisió quan abans millor. Fins aviat!
BONA NIT NÚRIA,
SI ENS DECIDISSIM A FER EL TALLER, PODRIA SER EN ALGUN LLOC QUE NO FOS L’ESCOLA I NO CAIGUÉS MASSA LLUNY DE CASSÀ DE LA SELVA? ÉS QUE SERIA LA ÚLTIMA SORTIDA DEL CURS I VOLEM QUE SIGUI ESPECIAL ;))
Bon dia Cati, cap problema. Quina gran idea!!!Jo em desplaço per tot Catalunya. Això sí, cal pagar l’extra de gasolina i peatges.
Si vols una conversa més privada em pots escriure a: arraon03@yahoo.es i et passo el meu telèfon. Apa, a escriure igual que el Roald Dahl!
Bon dia Núria,
m’ agradaria saber si tens alguna idea d’ on fer el taller per Girona o rodalies,…..he estat pensant i no sé on el podríem fer.
No sé si podria ser a l’ aire lliure…
Gràcies,
Cati
No Cati, ho lamento. El taller està pensat per treballar en una aula, amb taules, pissara i projector. No és una activitat física 😉
Potser no és el que necessites. Pensat’ho i em dius alguna cosa, millor al correu: arraona03@yahoo.es Gràcies pel teu interès.
D’acord, en parlarem al cicle. Potser en alguna biblioteca??
Sí, seria perfecte. Ja em direu. Una abraçada.
Bona tarda Núria,
avui hem parlat a cicle de fer el taller de Roald Dahl i hem quedat que et demanaria el preu del taller, per que depenent del preu voldríem fer el taller tota l’ escola a Primària i fer una altra activitat per la sortida de final de curs.
Em pots fer arribar preus i disponibilitat?
Gràcies,
Cati